}
TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHIỆP TP. HỒ CHÍ MINH
KHOA NGOẠI NGỮ
CHẤT LƯỢNG, PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG, HỘI NHẬP QUỐC TẾ
CHẤT LƯỢNG, PHÁT TRIỂN BỀN VỮNG, HỘI NHẬP QUỐC TẾ
Nguyễn Trường Sa (TBM)

Full name:  Nguyễn Trường Sa

Email:  nguyentruongsa@iuh.edu.vn

Education Background:

      - BA of TESOL

      - MA of Applied Linguistics

      - Doctor of Language Education

Teaching/Research Interest:

  • TOEIC
  • English teaching and learning methods
  • Second Language Acquisition
  • Action and Classroom Qualitative Research

Publication:

  • Nguyễn Trường Sa (2013a). EFL Learners’ Beliefs: A Response to Rokeach’s Definition of a Belief System. Online International Interdisciplinary Research Journal, 3(5), 499-507.
  • Nguyễn Trường Sa (2013b). The relations between Vietnamese EFL students’ and teachers’ language learning beliefs. Cambridge Scholar Publishing.
  • Nguyễn Trường Sa (2014a). Situated motivation: A Framework for how EFL learners are motivated in the classroom.  International Journal of English language & Translation Studies, 2(1), 120-129.
  • Nguyễn Trường Sa (2014b). Writing up a literature review in social and educational research: Hints for learners from Confucian heritage cultures. Lambert Academic Publishing.
  • Nguyễn Trường Sa (2014c). Mark scheme for evaluating a lesson. Teachit ELThttp://www.teachitelt.com/332?resource=22284
  • Lê Thị Mỹ Phonl, Nguyễn Trường Sa (2015). Low-competence Learners’ Expectations in English Classes. International Educational E-Journal, 4(3), 90-97.
  • Nguyễn Trường Sa (2016). Một chữ cũng là trò. Nhà xuất bản Trẻ.
  • Nguyễn Trường Sa (forth coming). To be or WHAT to be: insides of progress in language learning. N
  • Nguyễn Trường Sa (2019). University-age learners’ preferences for foreign language motivational strategies. Journal of Science and Technology, 37, 135-147.

 

Đơn vị liên kết